Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Creepypasta: O Sáře už nemluvíme

Pojmem creepypasta se v internetovém slangu myslí příběh, nejčastěji hororový, který si lidé předávají po síti (odvozeno od copy & paste – zkopírovat a vložit).

Creepypasta s původním názvem „We Don't Talk About Sarah“ je dílem redditora bellemause. Patří mezi kratší příběhy, ale možná bude vyžadovat více než jedno přečtení. :-) Protentokrát jsem přeložil do češtiny i vlastní jména kvůli autenticitě.

------------------------------------------------------------------------------------------------

Vždycky jsem chtěl sestřičku. Žadonil jsem u rodičů. „Prosím! Prosíííííím!“ škemral jsem, zatímco oni jen obraceli oči v sloup a řekli mi, že to není tak jednoduché. To mi ale nezabránilo v tom, abych o tom při každé příležitosti mluvil.

Když přinesli domů Sáru, byl to nejšťastnější den mého života. Byla tak roztomilá! Nemohl jsem se dočkat, až se s ní podělím o své hračky. Začal jsem se jimi probírat a rozhodovat, které jí přenechám a které budou moje. Od táty jsem si půjčil nalepovací štítky a začal na hračky psát naše jména, aby se nám nepletly.

Zpočátku hodně plakala. Ptal jsem se rodičů, proč tolik pláče, ale odpověděli mi, že to tak prostě chodí. Řekli, že až si zvykne na nás a náš dům, uklidní se a nebude pořád plakat. Někdy ale plakala tak hlasitě, že ji táta musel vzít do našeho zvukotěsného sklepa, aby si sousedé nestěžovali.

Prvních několik měsíců spala v mámině a tátově posteli. Občas jsem se pokusil připojit se k ní, ale vždycky zamykali dveře ložnice. Máma tvrdila, že jejich postel není pro nás čtyři dost prostorná. Obrnil jsem se trpělivostí. Věděl jsem, že v postýlce s klecí, ve které jsem spal já, bude nakonec spát Sára.

Když jim připadalo, že ji můžou nechat bezpečně spát o samotě, začali ji ukládat do mé staré postele. Tehdy už tolik neplakala a zatímco spala, já se na ni díval ze své nové postele. Nejprve si ji vzali k sobě do ložnice a leželi vedle ní, dokud neusnula. Pak ji odnesli do našeho pokoje. Po jejím přestěhování jsem si občas všiml, že leží na zádech s otevřenýma očima a pozoruje strop, a tak jsem přešel místnost a prostrčil jí skrz mříže její hračky. Častokrát jimi po mně mrštila a začala plakat, takže jsem se musel kvapně vrátit do své postele a zachumlat se do deky, než ji táta přijde utěšit.

Nakonec ji nechali hrát si se mnou. Řekli mi, že jí nesmím podávat nic malého nebo ostrého, protože by si mohla ublížit. Byl jsem moc šťastný! Sedával jsem za ní, česal ji a říkal jí, že je ta nejúžasnější sestřička na světě. Ukázal jsem jí, které hračky jsou její a které moje, ale vypadalo to, že je jí to jedno. Občas jsme sedávali u okna, zatímco ona tloukla hlavičkou o sklo a já na něj kreslil voskovkami.

Na základní škole v Cukrové Říčce začal školní rok. Šel jsem do školy, ale Sára musela zůstat doma. Máma řekla, že ještě není na školu připravena. Po každém příchodu domů jsem Sáře pověděl o tom, co jsme se ve škole učili. Kreslil jsem obrázky, na kterých jsme si spolu hráli. Když jsem je ukázal tátovi, poděkoval mi a odnesl si je do pracovny.

Pak přišel ten hrozný den. Nikdy na něj nezapomenu. Vrátil jsem se ze školy a našel maminku, jak sedí u stolu a kouří. Vypadala smutně. Šel jsem si hrát se Sárou, ale nikde jsem ji nemohl najít. Když jsem se zeptal maminky, kde je, začala plakat. Zeptal jsem se, co se děje. Řekla, že Sára je pryč. Nechápal jsem to, ale začal jsem plakat s ní. „Musíme ji najít!“ křičel jsem. Ona jen zavrtěla hlavou a odpověděla, že je někde, kam my nemůžeme.

Táta rozmontoval její postel. Vyhodil všechny mé kresby s ní. Z hraček sundal jmenovky. Občas jsem našel hračku, kterou přehlédl, a rozplakal se. Začal jsem je shromažďovat a schovávat, ale on je jednoho dne náhodou našel a ztropil scénu. O Sáře jsme měli zakázáno mluvit. Jako by tu nikdy nebyla. Přišlo mi to nefér. Řekl jsem mámě, že táta je zlý, když nám nedovolí o Sáře mluvit, ale ona odpověděla, že je to tak lepší a až budu starší, pochopím to.

Pak jsem Sáru znovu uviděl.

Bylo to jen jednou, ale nikdy na to nezapomenu. Byl jsem s mámou nakupovat. Šli jsme do potravin a pak do metráže, protože máma potřebovala látku na závěsy. Pak si vzpomněla, že potřebuje odeslat nějaké dopisy, takže jsme se zastavili na poště pro známky. Pobrukoval jsem si a četl si plakáty, zatímco máma mluvila s paní v okýnku, a tehdy jsem ji uviděl. Byla roztomilá tak, jak jsem si ji pamatoval. Přistoupil jsem blíž a podíval se na plakát s její fotkou. Její jméno ale bylo napsáno špatně. Někdo ji pojmenoval Šárka.

Přispěchal jsem k mámě, zatáhl ji za rukáv a řekl jí, že Sára je na zdi s obrázky dětí, ale ona se ve zmatku omluvila paní za skleněnou tabulí a odtáhla mě z pošty. Křičel jsem, protože místo aby mě poslouchala, mluvila.

„Viděl jsem Sáru! Mají její obrázek na zdi!“

Nakonec mi máma dala pár facek a řekla, že to nebyla Sára, ale holčička, která vypadala jako ona. Pohrozila mi, že pokud s tím nepřestanu, řekne to tátovi, až se vrátí z práce. Plakal jsem a sliboval, že budu hodný, ale ani po svém slibu jsem s rodiči nemohl večeřet u stolu a byl nucen strávit večer ve svém pokoji. Slyšel jsem, jak se máma s tátou v kuchyni hlasitě hádají. Někdo začal s rachotem otevírat zásuvky v kredenci a pak se na schodech ozvalo tátovo hlasité dupání. Zdola jsem uslyšel mámin výkřik „Neopovažuj se!“, zatímco se tátovy kroky zastavily před mými dveřmi. Pak se vrátil do kuchyně.

Na tu poštu jsme už nikdy nešli a já už Sáru nikdy neviděl. Dnes je to od toho dne poprvé, co jsem o ní někomu pověděl.

Autor: Michal Ledwoń | čtvrtek 24.9.2015 21:30 | karma článku: 16,72 | přečteno: 643x
  • Další články autora

Michal Ledwoń

Přepisujme ruská a ukrajinská jména česky, ne anglicky!

Válka na Ukrajině se do naší všednodenní zkušenosti valí z médií i sociálních sítí. Mám v té souvislosti takovou jednu malou prosbu...

24.3.2022 v 17:54 | Karma: 29,44 | Přečteno: 1278x | Diskuse| Média

Michal Ledwoń

Creepypasta: Připoutejte se

Druhou (a zatím poslední) creepypastou z mé vlastní dílny je Připoutejte se. Válela se mi na disku už nějakou dobu a teprve před pár dny jsem ji zveřejnil na creepypasta.wikia.com. Tohle je její český překlad.

18.11.2020 v 16:33 | Karma: 8,61 | Přečteno: 492x | Diskuse| Hobby

Michal Ledwoń

Creepypasta: Druhá tvář lásky

Je to už pět let, co jsem na svém blogu naposledy zveřejnil český překlad nějaké creepypasty. Chtěl bych na tradici navázat – tentokrát překladem jedné ze svých vlastních creepypast: Druhé tváře lásky.

16.11.2020 v 18:13 | Karma: 8,67 | Přečteno: 588x | Diskuse| Hobby

Michal Ledwoń

Opravdu je Karviná tak špatné místo k životu?

Občas médii proběhne zpráva o kvalitě života napříč Českem. Karviná se v nich pravidelně objevuje na posledních příčkách. Jak takové statistiky vnímá místní? A jak se v Karviné žije doopravdy?

27.10.2020 v 19:18 | Karma: 15,98 | Přečteno: 1237x | Diskuse| Ostrava

Michal Ledwoń

Sex v seriálu z Tolkienova světa? Proč ne, ale opatrně

Médii proběhla zpráva, která vyvolala debatu mezi čtenáři fantasy. Autoři nového seriálu z prostředí Tolkiena světa, který natáčí Amazon, hledají komparz pro „nahé“ scény.

16.10.2020 v 15:08 | Karma: 10,56 | Přečteno: 726x | Diskuse| Kultura

Michal Ledwoń

Černý den české internetové subkultury. Končí fejkový Ovčáček a CaryMaryFuck

Den slovanských věrozvěstů Cyrila a Metoděje 2018 se zapíše černým písmem do dějin českého internetu. Ne že by se stalo něco kdovíjak zásadního či snad katastrofálního.

7.7.2018 v 8:58 | Karma: 21,29 | Přečteno: 2286x | Diskuse| Média

Michal Ledwoń

Jak mi Miloš Zeman pomohl najít smysl života

27. ledna 2018 byl v druhém kole přímé volby zvolen prezidentem republiky znovu Miloš Zeman. Jeho vítězství bych chtěl využít k zamyšlení a malé osobní zpovědi.

28.1.2018 v 14:54 | Karma: 30,19 | Přečteno: 1985x | Diskuse| Média

Michal Ledwoń

Kdyby nebylo Února 48, možná by…

Možná bychom nedělali scény z toho, že žena v autobuse, která nikomu neubližuje, má na hlavě šátek, a naši místostarostové by nevolali policejní hlídky, aby legitimovaly cizince černé pleti.

21.8.2017 v 16:03 | Karma: 16,66 | Přečteno: 914x | Diskuse| Politika

Michal Ledwoń

Foglar Movies: české komiksové universum

„Pro začátek bych ale bral klasiku, to znamená Mádla jako Rikitana, Geislerovou jako Podkovu, Cina by moh bejt Velkej Vont a Trojan starej Mažňák. Duška bych nechal zahrát starou Jeremiášku, to je taky taková alternativní bytost.“

21.1.2017 v 11:26 | Karma: 14,04 | Přečteno: 518x | Diskuse| Kultura

Michal Ledwoń

Synonyma stavu opilosti

Čeština je nesmírně pružným jazykem, pokud jde o nalézání a vytváření synonym. Obzvlášť, pokud jde o synonyma vyjadřující oblíbené činnosti. U Čechů je jednou z takových činností tradičně i popíjení alkoholu.

1.2.2016 v 9:00 | Karma: 26,66 | Přečteno: 19817x | Diskuse| Hobby

Michal Ledwoń

Český distributor radí: Jak zkazit název filmu

Několik odstavců o politice českých distributorů, příšerných distribučních názvech a důvodech, které se za nimi skrývají.

31.1.2016 v 17:42 | Karma: 18,45 | Přečteno: 2004x | Diskuse| Kultura

Michal Ledwoń

Opravdu pravdoláskaři „pohrdají vlastním národem“?

Hned ze začátku se musím vyznat ze smrtelného hříchu: Jsem pravdoláskař, respektive nejspíš naplňuji definici onoho půvabného pojmu, který jsem si nevymyslel, ale který moji názoroví oponenti používají dnes a denně.

17.11.2015 v 9:52 | Karma: 34,85 | Přečteno: 9070x | Diskuse| Ostatní

Michal Ledwoń

Jak se učí v multikulturním Londýně aneb Učitel angličtiny poprvé v Anglii

Uplynulý týden jsem měl fantastickou příležitost sledovat výuku na Ilford County High School ve východním Londýně v rámci projektu OPVK Výzva 56.

25.10.2015 v 22:31 | Karma: 18,71 | Přečteno: 1917x | Diskuse| Cestování

Michal Ledwoń

Creepypasta: Čas jít na kutě

Pojmem creepypasta se v internetovém slangu myslí příběh, nejčastěji hororový, který si lidé předávají po síti (odvozeno od copy & paste – zkopírovat a vložit).

1.9.2015 v 19:41 | Karma: 18,80 | Přečteno: 3086x | Diskuse| Poezie a próza

Michal Ledwoń

Velká Písmena v Názvech a předponismy: Dva hříchy současné češtiny

Jazyk je dynamický organismus, který se vyvíjí. To, co včera platilo jako standard, už zítra může být úplně jinak.

9.7.2015 v 12:15 | Karma: 36,56 | Přečteno: 5860x | Diskuse| Společnost

Michal Ledwoń

Creepypasta: Dům bez konce

Pojmem creepypasta se v internetovém slangu myslí příběh, nejčastěji hororový, který si lidé předávají po síti (odvozeno od copy & paste – zkopírovat a vložit). Zřejmě největší sbírku takových příběhů naleznete na Creepypasta Wiki.

4.5.2015 v 21:01 | Karma: 27,40 | Přečteno: 5137x | Diskuse| Poezie a próza

Michal Ledwoń

Legendární Svatba Jiřího Káry: Kdo je kdo a krátké zamyšlení

Svatba Jiřího Káry nepatří mezi nejsledovanější a nejoblíbenější, bezesporu ale mezi nejkultovnější videa českého YouTube. Na několikaminutovém záznamu se před zraky diváků odehrává něco, co by dokázal sepsat snad jen Émile Zola v

26.2.2015 v 10:54 | Karma: 46,42 | Přečteno: 86557x | Diskuse| Média

Michal Ledwoń

Blog.iDNES.cz šlápl s novým vzhledem vedle

Až donedávna jsem se považoval za přizpůsobivého člověka, pokud jde o grafická rozhraní. Mé nadšení pro novinky začalo vyprchávat poté, co Google prakticky zlikvidoval funkčnost YouTube. A s přechodem blog.iDNES.cz na nový vzhled

25.2.2015 v 14:45 | Karma: 26,85 | Přečteno: 1095x | Diskuse| Média

Michal Ledwoń

Přestaňme už konečně republikovat!

„Sjely se týmy z celé republiky.“ „Po celé republice bylo slunečné počasí.“ „Jsem mimo republiku.“ Nepřipadá vám zvláštní, že když hovoříme o své vlastní zemi, zdráháme se použít její skutečný název?

1.2.2015 v 16:56 | Karma: 20,48 | Přečteno: 1549x | Diskuse| Politika

Michal Ledwoń

Proč hraju mariáš (a nehraju poker)

V posledních týdnech a měsících jsem propadl mariáši. Nic na tom nemění ani to, že si ho ve svém okolí nemám vlastně s kým zahrát.

15.10.2014 v 15:41 | Karma: 23,04 | Přečteno: 1451x | Diskuse| Hobby
  • Počet článků 69
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3911x
Středoškolský učitel angličtiny a společenských věd. Taky amatérský muzikant a filmový nadšenec, překladatel trailerů, vlastenec a rumunofil.