Diskuse

Hobit: Šmakova dračí poušť aneb Takhle ne, pane Jackson

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JN

+ Jinak co se týče technikckých věcí, jako je přehnaná animace, tak jsem nedávno doporučil známému co neviděl ani jeden díl ale chce to zkouknout: "Hele vole, počkej si na poslední díl Hobita, zkoukni prvně trilogii Hobita a potom navázej Lotrem. Příběh bude pro tebe lineární, zajímavější, propracovanější a čím další díl, tím lepší R^ ;-D;-)

0 0
možnosti
JN

Jinak určitě, styl natáčení pána prstenu neměl nahrazovat animačkou všude, ale zase je to levnější. Vždy rozpočet na Lotr byl miliarda dolarů. A sehnat tolik brnění a kostýmu v reálu... je jasný že digitál animation je dobrý sluha, ale špatný pán ;-D;-)

0 0
možnosti
JN

Tauriel a její náklonost ke Kilimu je reálná, protože díky jeho smrti v boji pěti armád se nezkříží a nevznikne nová rasa. Dalo by se spekulovat jestli křížením elfů a "temných" trpaslíků nevznikli skřeti. Tím jste mě přivedl na teorie, kterou Tolkien nechal otevřenou. Přestože je vypovězeno, že je mučením a křížením stvořil sám Valar Morgoroth učitel a pán Sauronův.

X

Nevytknul jste Legolase, který v Hobitovi není, ale stejně tak i je, pokud byl syn pána lesních elfů, ušlechtilého rodu Sindarů, možností na to se potkat měli několik. V tom Tolkien nechává volnou cestu dalším vypravěčům a znalcům jeho díla. Ve finále by bylo spíše divný, kdyby se Legolas ve své říši neukázal. V knize byl jen jeden z mnoha lesních elfů.

X

Slevárny a slévání zlata u Draka jsem taky nepochopil a naštěstí jsem tuto scénu vytřhl ze své paměti. Faktem je, že trpaslíci prostě pobýhali po pevnosti a srali draka, tak dlouho, než se jako trest za jejich krádeže rozhodl pokračovat v ničení sídel kolem jeho hory, odkud občas přivandrovali zlodějíčci a drakobijci, jako byl i Bardův otec.

X Jinak moje recenze trochu jinak:  http://jardanovak.blog.idnes.cz/c/389997/Zajimavosti-o-Hobitovi-a-Panu-prstenu.html

0 0
možnosti
KK

Nejste první ani poslední, komu se Hobbit nelíbí. Jackson prostě chtěl zpěněžit minulé úspěchy a z jedné malé knížečky udělal tři dlouhé a nudné filmy. Děj se táhne, jsou tam vymyšlené věci atd. - aneb hodně kritiků není nadšena. Ovšem v kině nic moc zajímavého není, a tak to zisk bude mít tak i tak.

0 0
možnosti
Foto

Dík za recenzi, udělal jsem si jistou představu, ač film jsem ještě neshlédl. Aspoň na něj nepůjdu nadmíru natěšen.

A co si myslíte, jste napsal jasně, a srozumitelně. R^

1 0
možnosti
Foto

Zajímavý subjektivní názor.    Na film se rozhodně zajdu podívat a určitě v něm něco, co mne obohatí, najdu.

0 0
možnosti
EK

já jsem nejvíc ocenila závěrečnou scénu a ne proto, že je poslední, ale byla podle mě prostě nejlepší, tak vás nechám v napětí :-D

0 0
možnosti
PM

P41e34t37r 19M28a71c28h42á15ň

23. 12. 2013 16:50

Vaše kritika se mi líbila,stejně tak,jako kritizovaný film.Jakožto ctitele knižní předlohy mě také "k pláči dojala" postava bláznivého Radagasta na saních tažených králíky,"multikulti" romance elfky a trpaslíka,superakční "balet" Legolase...Přesto všechno,zamáčknu slzu sentimentu z původní předlohy a konstatuji,že jediné,co se mi nelíbilo,bylo natažení děje obou již promítnutých dílů na takřka tři vyčerpávající hodiny (už po druhé hodině jsem zvažoval o odchodu z kina,jen zvědavost a chytlavost dalšího děje mě udržela,s otlaky na očích od dioptrických a 3D brýlí,v sedačce do konce filmu).Jinak za mě aspoň 70%,za ženu (vášnivá fanynka Legolase) 80%.;-)

2 0
možnosti
LN

....no tak jsou skoro vánoce a budu slušný.....

...vážený autore...nevím kdes v palicích vás...samozvaných kritiků a znalců všeho možného.....ber ta víra ....že je na vaše všeználkovské názory někdo nějak zvědavý.... to za prvé....

... za druhé....nikdo vás na to nenutil chodit...hlavně když dopředu víte že kniha nemůže poskytnout dost materiálů pro film.....

...a za třetí....pan jackson je zcela nepochybně zdrcen vaší kritikou...takže nevím proč mu ještě vyhrožujte už v titulku.....

P.S. - film jsem zatím neviděl......ale tenhle váš rádoby uměleckokritický slint mne neodradí....

...jinak přeji hezké svátky....

1 3
možnosti
Foto

Předně - nejsem kritikem a znalcem všeho možného a ani si na to nehraju. Jsem obyčejný divák, který se snaží film uchopit jinak než slintat nad megalomanskými akčními scénami. Zadně - když se mi něco nelíbí, mám ve zvyku to říct nebo napsat. Nejsem povinen mlčet jen proto, že se to třeba bude líbit vám. Já do kina nemám chodit, ale proč vy vlastně čtete moji recenzi, když na ni nejste zvědavý?

1 0
možnosti
EK

narvat jednu útlou knížku do tří filmů, to nemůže fungovat.

těmito slovy jsem to shrnula po vyjití z kina a na tom trvám. techniku neřeším - film je o imaginaci - vždyť jaké okouzlení člověk zažil při sledování Zemanových filmů.

ale kde nic není, tam technika nic nezachrání. prostě - je to slabé, je to slabé, je to slabé (mimochodem, proč se to jmenuje Šmakova dračí poušť, to jsem taky nepochopila)

0 0
možnosti
TJ

T31o55m26á80š 39J97ů49n

23. 12. 2013 14:46

Další pán, co nic nepochopil. Líbí se mi, jak je najednou každý odborník. :) Používání CGI je hlavně díky HFR technologii, kdy jsou vidět modely i masky. To, co se ve 24 fps ztratí zde nefunguje. Celý ten článek je postaven na vodě a spíše se snaží vést na vlně nenávisti vůči filmu.

1 0
možnosti
JZ

Já tu kritiku moc nechápu. Tolkien se snad ve skutečnosti ani natočit nedá, takže spíš ocením snahu režiséra tak nějak, když už to technicky jde, dát celému knižnímu světu nějakou tu velkolepější a efektní vizuální podobu a rovnou to vzdát s hloubkou příběhu a poetikou Tolkienova vyprávění. Kdyby se pokusil pořádně o to, co většina takových kritiků chce, mohlo by to dopadnou daleko tragičtěji. Na film si jdu prostě prohlídnout draka, ne nořit se do příběhu jako v knížce.

1 0
možnosti